Frågor och svar

Får jag använda den här tjänsten?

Ja, om du är medlem i Installatörsföretagen. Tjänsten är helt kostnadsfri.

Vad är IN Rabatt?

IN Rabatt är en företagstjänst. Här har vi samlat alla dina medlemsförmåner – på ett och samma ställe. Tjänsten innehåller inköpsavtal med kraftiga rabatter.

Hur mycket kan jag spara?

Inköpsavtalen ger dig tillgång till kraftigt rabatterade varor och tjänster. Under respektive inköpsavtal kan du beställa mer information. Här framgår också vilka inköpspriser och rabatter som inköpsavtalet ger.

Vem kan jag prata med?

IN Rabatt har en egen kundtjänst – hit vänder du dig med exempelvis frågor om inköpsavtalen.
Hos kundtjänst finns även den senaste kunskapen om varje leverantörsområde. Och du får information om hur du gör för att komma igång.

Hur bra är inköpsavtalen?

Installatörsföretagen har flera tusen medlemmar och den gemensamma inköpsvolymen är mycket stor. Denna inköpskraft använder vi för att förhandla fram inköpspriser och övriga villkor som är så bra att väldigt få enskilda företag har möjlighet att få motsvarande villkor, såvida det enskilda företaget inte är en mycket stor förbrukare av en viss vara eller tjänst.

Måste jag säga upp mina nuvarande leverantörsavtal?

Nej, det behöver du inte göra. Men jämför gärna dina befintliga inköpsavtal med de som IN Rabatt har upphandlat.

Om jag inte vill fortsätta använda ett inköpsavtal?

Så länge inte avtalet är tidsbundet, exempelvis mobilabonnemang, kan du säga upp det när du vill.

Om jag får fel priser – vad gör jag?

Kontakta leverantören och hänvisa till fakturan. Om du fortfarande har problem, kontakta IN Rabatts kundtjänst.

Vilka är juridiska parter?

IN Rabatt eller Installatörsföretagen tar inte del i den juridiska relationen mellan köpare och säljare, denna uppstår mellan dig (ditt företag) och leverantör.

Vilka villkor gäller, utöver de som inköpsavtalet presenterar?

Leverantörens övriga och allmänna köp- och leveransvillkor gäller.

Om jag redan använder en eller flera av IN Rabatts leverantörer?

Du har rätt att använda de nya avtalsvillkoren. Fyll i beställningen av kundnummer som vanligt. Leverantören kontaktar dig sedan och meddelar ifall du får behålla ditt gamla kundnummer/log-in etc, eller om du får nya.

Om jag har kontor på flera orter, kan jag använda inköpsavtalen på alla ställen?

Ja, det går bra. Hos vissa leverantörer kan man lägga upp flera leveransadresser, hos andra behöver man lägga upp nya konton. Kontakta IN Rabatts kundtjänst så hjälper vi dig.