Exklusivt för dig som medlem i Installatörsföretagen
Under ca 60 minuter kommer Profina att dela med sig av hur du på bästa och effektivaste sätt hanterar dina kundfordringar. Vi tittar också på hur Coronakrisen och övriga trender påverkat vårt sätt att arbeta i framtiden.
Det finns olika sätt att korta ned kredittider och att minska kundfordringar utan att minska försäljning. Det finns också olika metoder att öka lyckandefrekvensen i inkassohanteringen.
_______________________________________
Torsdag den 30 september 2021, kl. 09.00 – 10.00.
eller
Torsdag den 14 oktober 2021, kl 09.00 – 10.00.
________________________________________
Länk till webinaret skickas till dig i samband med bekräftelse på anmälan.
Ange något av ovan datum i din anmälan. goran.modin@profina.se senast 27 september respektive 12 oktober.
WEBINARETS INNEHÅLL:
• Coronakris och trender
• Vilken betaltid skall min kund ha?
• Faktureringsavgift
• Dröjsmålsränta, vilken räntesats?
• Äganderättsförbehåll på fakturan, hur fungerar det?
• Vilka regler gäller vid påminnelse?
• Amorteringsplaner
• Bestridande
• Vad kostar det att sälja på kredit?
• Preskriptionsregler
• Vad gör inkassobyrån?
• Vad är skillnaden mellan fakturaköp och fakturabelåning?
• Handel över gränserna
Profina är ett av Sveriges äldsta inkassobolag och företag har anförtrott sig till Profina sedan 1983.
Profina kan både juridik och ekonomi.
Har du frågor som du vill att Profina tar upp på Webinaret eller andra funderingar
Kontakta Göran Modin via epost goran.modin@profina.se eller på telefon 070 – 996 86 18.
Välkommen med din anmälan!