Installatörsföretagen har upphandlat ramavtal med Telness som uppfyller samtliga punkter i vår önskelista. Det är till exempel inte ovanligt att man behöver ringa till en kundtjänst hos sin mobiloperatör för att säga upp ett mobilabonnemang. Är det telefonkö och uppsägningstider kan det vara både irriterande och ge kostnader som drar ut över tid.
För bolag med låg personalomsättning och utan särskilda behov kan det säkerligen räcka med en operatör med de lägsta priserna. Men har företaget många abonnemang ger det snabbt en hel del fördelar att välja operatörer med ett bra system med digitala rutiner för uppsägning av abonnemang och ändring av surfmängd.
Frågorna företag med många mobilabonnemang bör ställa innan val av operatör:
1. Kan jag säga upp abonnemang online eller är jag tvungen att ringa operatörens bemannade kundtjänst?
2. Kan jag öka och minska surfmängden online. På företagets alla abonnemang?
3. Kan jag säga upp abonnemang i realtid, dvs stoppa kostnaderna samma dag som jag avslutar abonnemanget?
Som medlem har du 10% rabatt hos Telness.
Läs mer om avtalet med Telness här